مرحبا بكم في المدونة

Monday, March 19, 2007

أمات أبى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟



نعم بالفعل مات
مات الجسد وليس الروح
فكل ركن فى حجرتى يذكرنى بك
أبى ما زال بيننا الحديث
انتهيت انت ولم ينتهى الحديث
فأنت كل ما فيك جميل فى جميل
فالجنة رأيتها فى عيونك
تركت تاريخا طيبا
الناس يتذكرونك طيبا
ذهبت ولكنك ساكنا بى
فلابد ان تأتى فى الصيف
فهذا كان فصلك
تكلمنا كثيرا وما زال الحديث باقى
أبى.......ياأول من رأته عينى
يأول من سمعت صوته
فأنت ابى وأخى وصديقى وحبيبى
هكذا كنت وما زالت
انت غائب ولم يحل احد مكانك
ولا يمكن لاحد ان ياخذ ما كنت تشكله فى نفسى
رحلت ولم تقل انك راحل
رحلت ولم تقل انك ستتركنى وحيده
بمرض فراقك
لم يسمح لى بتوديعك
يراون ضحكاتى ولم يعرفوا
انا ضحكاتى ساذجة
رحلت معك ولن تعود
الا اذا عدت وهذا مستحيل
اشتقت لمداعبتك لنظراتك الشامخة
اتمنى انا اراك لوهلة من الوقت
لاعبر عن الحزن الذى يملاءنى بالك
تركتنى وحيده لا احد لدى
تبعثرت خطواتى تدمرت حياتى
تهت فى الحياه بعد رحيلك
احتاجك اليك بجانبى
انت كنت سندى فى الحياة
وانكسر سندى
كنت عمود حياتى
وانهدم العمود وانهدمت حياتى
ستظل ساكن بداخلى طوال ما حييت
ولكنى ما زلت احتاج اليك




mahe208

4 comments:

sakayar said...

بصراحة الحوار الجميل جدا ده ... بما يحمله من مشاعر ... أجد صعوبة جدا علشان أقدر أدخل جواه .. لإنه حوار خاص جدا .. ما عرفش إذا كان مسموح لي إني أدخل فيه ولا لأ
لكن يبقى السؤال: لو كان الفراق بالموت بالاختيار... كنتي تحبي إنك تفارقيه بالموت ... ويتألم هوه من فراقك ... ولا يفارقك هوه ... وتستحملي انتي ألم الفراق؟؟
قل كل من عند ربنا
وزي ما انتي قلتي هوه فارقنا آه ... لكن عايش جوانا ... ماتنسيش إنك موجودة بسببه ... يعني هوه عايش فيكي ... يبقى نرفع قدره اللي كان عايش بيه ونحافظ على اللي حققه ونعمل اللي يرضيه
ونقطة ان ماحدش هيعوضك عن الفراق ده ... أنا معاكي ...بس نبص من ناحية تانية ... فيه أم لسه عايشة معانا ... يبقى نقدر نرسم البسمة على وجهها الجميل ... لإن أكيد اللي احنا بنتألم منه مرة ... هيه بتتألم منه مرات ...واللي يخفف الألم ده نظرتها لينا واحنا على وشوشنا بسمة ونجاح ف الحياة
أرجو إني ماكونش تعديت حدودي ف الرد

mahe said...

ميرسى على ردك

ومفيش بين الاخوات حدود فى الرد ولا تعديت ولا حاجة

اكيد الفراق صعب واكيد هيفضل عايش جوايا بس انا بتكلم على السند فى الحياة لا اخ ولا اب واى ام او امرأة ضعيفة ولكن لا انكر فضلها وتحملها

وطبعا لازم نشركها ده

وربنا يخليها لينا
اميييييييييييييييين

sakayar said...

لو كنتي بعيدة عن الكتابة علشان مذاكرتك ..... فـــ ده شيء جميل... لكن لو بعيدة بموود حزن ... أرجوكي لسه فيه بسمة فــ الدنيا متضيعيهاش بحزن القلب اللي عمره ما هيخلص فــ الدنيا

ثورة said...

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن ولا نقول إلا ما يرضي ربنا

من وجد الله فماذا فقد , من فقد الله فماذا وجد ؟؟


عدلي الخط لأن الحروف غريبة جدا أنا قرأتها بعد ما نسخته وغيرت الخط

أحلى تحية لماهي